سئو و عوامل مربوط به دامنه سایت

تاثیر نام دامنه بر روی بهینه سازی سایت :

در سال های پیش که الگوریتم های موتورهای جستجو به پیچیدگی این روز ها نبودند ، اگر کلمه کلیدی مورد نظرتان در دامنه سایتتان وجود داشت یک مزیت به حساب می آمد و بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذاشت. ولی با گذشت زمان تاثیر این موضوع بر روی سئو بسیار کم شد به طوری که امروزه دیگر نیازی نیست به این فاکتور توجه خاصی کنید و می توانید نام دامنه سایتتان را آزاده انتخاب کنید.

 

تصمیم فوری برای www سایت خود :

پس از آنکه تصمیم به بهینه سازی سایت خود گرفتید باید سریعا اقداماتی در همان ابتدای راه انجام دهید. و حتی بهتر است بعضی از این اقدامات را همان ابتدای کار ، یعنی وقتی که سایتتان را راه اندازی نمودید انجام دهید .

در همان لحظه اول پس از راه اندازی سایتتان باید تصمیم بگیرید که مایلید دامین شما توسط موتورهای جستجو به چه شکل دیده شود ؟!

1- بدون www مانند : yourdomain.com

2- همراه با www مانند : www.yourdomain.com

3- هر دو حالت

 

البته توصیه اکید می شود که یکی از دو حالت 1 و یا 2 را انتخاب کنید که کاملا به سلیقه شما بر می گردد. و باید این را خدمتتان عرض کنم که هیچ فرقی بین این دو حالت نمی باشد.

ولی به هیچ وجه گزینه 3 را انتخاب نکنید . چون در این حالت موتورهای جستجو سایت شما را 2 تا سایت با یک محتوا به حساب می آورند و در کل تمام تلاش شما برای بهینه سازی سایت زیر سوال خواهد رفت و به شکلی از اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو کاسته می شود .

پس فورا انتخاب کنید که مایلید سایت شما به چه شکل در موتورهای جستجو نمایش داده شود و از طریق گوکل وب مستر آن را انتخاب کنید. البته انتخاب هر کدام از گزینه های یک و دو به این معنا نیست که دیگر با حالت دیگر نمی شود وارد سایت شما شد ! و این تنها برای نمایش سایت شما به موتورهای جستجو می باشد.

 

پارک کردن دامنه های مختلف بر روی یک سایت

گوگل و دیگر موتورهای جستجو بر روی موضوع duplicate content و یا همان محتوای کپی بسیار حساس هستند . و به هیچ وجه نمی خواهند به مشتریانشان یعنی همان افرادی که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو کلمه یا عبارتی را تایپ می کنند ، محتوای کپی و بی ارزش نشان دهند ! حال با این تفاسیر بعضی وقت ها پیش می آید که شما ندانسته باعث ایجاد محتوای کپی می شوید که یکی از آن ها همان www بالا می باشد. البته این موارد تنها به www ختم نمی شوند و روش های دیگری هم وجود دارند که مدیران سایت ها ندانسته و به اشتباه آن را انجام می دهند . یکی از آن ها همین موضوع پارک چند دامنه بر روی یک وب سایت می باشد . بسیاری از صاحبان سایت ها در همان روز اول چند حالت از دامنه سایتشان را خریداری می کنند و با پار کردن همه دامنه ها بر روی یک سایت باعث می شوند که گوگل فکر کند که محتوای این سایت کپی می باشد ! به این دلیل که محتوای سایت شما در حال نمایش در چند دامنه مختلف می باشد و این اشتباه بزرگی است که باید از آن خودداری نمایید. اگر برایتان خیلی مهم است که سایت شما با تمامی دامنه هایی که خریداری کردید بالا بیاید ، بهتر است یکی از آن ها را به عنوان دامنه اصلی در گوگل وب مستر معرفی کنید و دامنه های دیگر را بر روی آن دامنه اصلی ریدایرکت کنید.

 

درس پنجم بهینه سازی سایت : روش انتخاب کلمات کلیدی در سئو سایت

ارسال نظر