3 قدم مهم برای شروع ساختن كسب و كار اينترنتي موفق!

شايد در ظاهر ساختن كسب و كار اينترنتي بر پايه برند شخصي آسان به نظر برسد. ولي سوال مهم اينجاست كه از كجا بايد شروع به اقدام كرد!؟

١- خودتان را بشناسيد و به درستي معرفي كنيد

برندسازي شخصي چه در فضاي آنلاين و چه در دنياي واقعي ، نياز به تعريف درست و شفاف از خصوصيات و توانايي هاي خودتان دارد. چون محصول اين كسب و كار آنلاين خود شما هستيد و بايد با جزئيات كامل درباره اين محصول شناخت پيدا كنيد. پس لطفا با خودتان صادق باشيد!

٢- مخاطب هدفي كه قرار است گره اي از مشكلاتش باز كنيد را به طور كامل تشريح كنيد

در ابتدا توصيه مي كنم كه لطفا به طور كلي نگوييد كل مردم ايران و يا همه فارسي زبان ها مشتري من هستند! اگر شما در دنياي تخصصي و رقابتي امروز بخواهيد موفق شويد و نام خودتان را به يك برند تبديل كنيد ، بايد يك گروه مشخص را مخاطب خود قرار دهيد كه در بازاريابي به آن بازارهاي گوشه اي مي گويند كه درباره اين موضوع در درس هاي آينده به مفصل بحث خواهيم كرد. اين موضوع را فراموش نكنيد كه تشخيص درست مخاطب به شدت در موفقيت شما تاثير خواهد گذاشت.

٣- در چه زمينه اي كه قرار است بيزينس آنلاين خود را راه اندازي كنيد ، رقباي شما چه كساني هستند؟

بايد درك درستي از رقباي خود داشته باشيد و با دقت آن ها را رصد كنيد. براي داشتن يك برند قدرتمند شما نياز داريد تك تك رقابايتان را بررسي كنيد و ببينيد كه آن ها كدام گوشه از بازار را در دست خود گرفته اند . بايد ببينيد مزيت رقابتي شما نسبت به آن ها چيست و چه ضعف هايي داريد كه كار را براي شما سخت مي كند! و در نهايت بايد تلاش كنيد نقات قوت خود را حفظ كنيد و روز به روز آن ها را ارتقا دهيد و از طرف ديگر ضعف هاي خود را قدم به قدم برطرف سازيد تا بتوانيد به برند اول در صنعت فعاليت خود تبديل شويد.

درس 4 : كسب و كار اينترنتي خود را به مخاطبان هدف معرفي كنيد!

ارسال نظر