كسب و كار اينترنتي خود را به مخاطبان هدف معرفي كنيد!

با توجه به درس قبلي ، پس از اينكه شناختي جامع از برند خود پيدا كرديد ، وقت آن رسيده است كه آن را به صورت ساده ولي هدفمند به مخاطبان هدف كسب و كار اينترنتي خود معرفي كنيد. در زير شما ٤ اقدامي كه بايد انجام دهيد را به صورت خلاصه مشاهده مي كنيد و هر كدام از مباحث به صورت مفصل در درسهاي آينده باز خواهند شد:

١- داستان سرايي كنيد!

يكي از مهمترين توانايي ها در دنياي كسب و كار امروز ، توانايي شما در داستان سرايي است . شما بايد ياد بگيريد كه براي مخاطبان هدف خود داستان هاي جذاب تعريف كنيد. امروزه ديگر مشتريان به تبليغات خشك و كليشه اي اهميت نمي دهند و به سرعت از روي آن ها مي گذرند. پس روي توليد محتوا سرمايه گذاري قوي انجام دهيد چون يكي از اركان موفقيت بيزينس شما خواهد بود.

٢- استفاده از تكنيك هاي ديجيتال ماركتينك

امروزه بازاريابي اينترنتي و ابزارهاي آن به عنوان يك نعمت بزرگ در دسترس همه ما قرار گرفته است. نعمتي كه سرعت رشد و موفقيت شما را نسبت به گذشته به طرز عجيبي افزايش مي دهد! آن هم با هزينه بسيار كمتر از روش هاي سنتي بازاريابي! البته اين موضوع را فراموش نكنيد كه تمامي اين مزيت ها تنها هنگامي به وقوع مي پيوندند كه شما بتوانيد از ابزارهاي ديجيتال ماركتينك به درستي استفاده كنيد. در غير اين صورت همانقدر كه مي تواند به سرعت باعث موفقيت شما شود ، مي تواند به سرعت باعث شكست كسب و كار شما شود.

٣- حضور فعال و اثربخش در دنياي واقعي

ما به شدت به دنياي وب و بازاريابي اينترنتي به عنوان يكي از قوي ترين ابزارهاي ماركتينك اعتقاد داريم ولي اين به اين معنا نيست كه شما ديگر در دنياي واقعي حضور نداشته باشيد! شما تنها بايد از ديجيتال ماركتينگ به عنوان وسيله رشد كسب و كار خود استفاده كنيد و به راه خود در دنياي واقعي با قدرت ادامه بدهيد. نحوه حضور شما در دنياي واقعي بستگي به توان و بودجه شما دارد. مي توانيد در كنفرانس هاي مختلف شركت كنيد و به شبكه سازي با افرادي بپردازيد كه مي توانند در راستاي تحقق اهداف شما كمك كنند. حتي شايد بخواهيد خودتان يك كنفرانس برگزار كنيد و يا در يك برنامه تلويزيوني شركت كنيد. تمامي اين راه ها بايد با دقت بررسي و اجرا شوند و با بازاريابي ديجيتال با قدرت در ميان جامعه هدف پخش شوند.

٤- طراحي نقشه راه برندسازي

شما با توجه به بودجه و ارتباطاتي كه ساخته ايد ، بايد نقشه رسيدن به هدفتان در برندسازي را مشخص كنيد . اين اقدامات بايد قدم به قدم تحت كنترل شما باشند و نبايد آن ها را به حال خودشان رها كنيد. اگر حواستان به داستان هايي كه از برند شما در فضاي وب پخش مي شود ، نباشيد ، برند شما مي تواند ظرف چند دقيقه به چالش كشيده شود !

درس 5 : رسالت شما و كسب و كارتان چيست؟

ارسال نظر