رسالت شما و كسب و كارتان چيست؟

اولين قدم براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي بر پايه برندسازي شخصي اين است كه خود واقعيتان را به درستي بشناسيد.

براي اينكه بتوانيد ماموريت زندگيتان را كشف كنيد ، بايد بتوانيد از خودتان سوال هايي بپرسيد كه جواب آن ها اصالت دروني شما را نمايان سازد و باعث شود شما به درك بهتر از نيازهايتان برسيد.

براي شناخت درست از رسالت زندگيتان ، نياز است كه خودتان را همانطور كه هستيد بپذيريد. هر انساني با ديدگاه متفاوتي به دنيا نگاه مي كند و اين دقيقا همان چيزي است كه انسان هاي موفق مي پذيرند. هر كسي استعدادهاي خدادادي مخصوص خودش را دارد كه خيلي از آن ها كشف نشده اند و ممكن براي خيلي از انسان ها تا آخر عمر كشف نشود. همين تفاوت ها باعث ايجاد علايق مختلف در اشخاص مختلف شده و شما بايد با زيركي تمام علايق و استعدادهاي نهفته خودتان را كشف كنيد. چون اين كشف اولين قدم براي برندسازي شخصي و تبديل آن به يك كسب و كار موفق مي باشد.

شايد در دوران مدرسه مهمترين چيز براي همه ما اين بود كه بتوانيم تا جاي ممكن شبيه يكديگر باشيم! ولي بعد از ورود به جامعه متوجه اين موضوع شديم كه يكي از قوانين موفقيت متمايز بودن در جامعه مي باشد. البته منظور از تمايز در اينجا تمايز سازنده مي باشد! تمايزي كه ارزش ما را در جامعه افزايش دهد. ولي متاسفانه همانطور كه در جامعه و شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام مشاهده مي كنيد خيلي از افراد با ايجاد ناهنجاري سعي در متمايز نشان دادن خودشان از ديگران را دارند و دليل آن اين است كه تنها اين موضوع را درك كرده اند كه جامعه به افرادي كه متمايز باشند ، توجه بيشتري نشان مي دهد. ولي هنوز اين قسمت از پازل موفقيت را درك نكرده اند كه تمايز هنگامي با ارزش و ماندگار است كه با خلق ارزش همراه باشيد! ولي متاسفانه چون عده اي از مردم اين افراد را فالو مي كنند ، باعث مي شوند به اين افراد توهم شهرت دست دهد و روز به روز به ناهنجاري هاي خود بيافزايند و سپس بعد از مدتي حذف شوند!

اين مطلب را براي اين خدمتتان عرض كردم كه پس از راه اندازي كسب و كار آنلاين خود و طراحي استراتژي هاي ديجيتال ماركتينگ ، وسوسه نشويد پله هاي موفقيت را ده تا يكي بالا برويد! چون خيلي وقت ها افراد در شروع راه خسته مي شوند و براي جلب توجه بيشتر و سرعت بخشيدن به رشد بيزينس خود به جاده خاكي مي روند و به مسيري وارد مي شوند كه در ابتدا جذاب به نظر مي آيد ولي پس از مدتي باعث زير سوال بردن خودشان مي شود.

برندسازي شخصي به اين معناست كه شما به اصيل ترين شكل واقعي خود تبديل شويد. بررسي صادقانه از چيزي كه در حال حاضر هستيد و چيزي كه مي خواهيد باشيد به شما در اين راه كمك مي كنيد. به اين معنا كه شما بايد به درستي ارزيابي كنيد كه در چه كارهايي خوب هستيد و مهارت داريد و از طرف ديگر شما چه كارهايي را خوب انجام نمي دهيد و در آن ها ضعف داريد؟! براي فهميدن اين نكات مهم بايد حتما از اطرافيان خود كمك بگيريد ولي اين به اين معنا نيست كه اجازه دهيد بگويند هويت شما چيست!

حرف من اين نيست كه از اين به بعد بايد به افكار ديگران اهميت بدهيد و يا اصلا به آن ها توجه نكنيد! بله مي خواهم با تركيب نظر خودتان و ديگران درباره شما ، به درك درست از خود واقعيتان دسترسي پيدا كنيد. اگر شما تنها بر اساس نظر ديگران براي خودتان برندسازي شخصي كنيد ، دقيقا همانند ساختن يك برند كپي و فِيك مي باشد كه هيچ ارزشي ندارد. پس اين نكته مهم را فراموش نكنيد كه شما بايد به فكر ساختن برند منحصر به فرد خودتان باشيد !

ارسال نظر